Опис модулів в ГТ
Платформа МАК складається з таких модулів:
МАК «GPS – моніторинг»:

МАК «Оплата проїзду»:

  • «Оплата проїзду»;
  • «Бортове обладнання»;
  • «Рухомий склад»;
  • «Транзакції»;
  • «Проїзні документи»;
  • «Тарифна політика»;
  • «Маршрути»;
  • «Користувачі»;
  • «Звіти»;
  • «Конструктор смарт-карток» – КСК;
  • «Підрахунок пасажирів»;

Додаткові модулі:


Модулі можуть впроваджуватися цілком незалежно і в будь-якій конфігурації. Опис модулів в даній пропозиції зроблено лише головних.

                                                    Модуль «Домени»

Використовуючи новітні технології нами розроблено та впроваджено новий модуль «Домени», що є універсальним для всіх напрямків комплексу"МАК".

Функції модуля «Домени»:
 - вибір будь-якого домену за бажанням клієнта;
 - прив’язка вибраного домену до одного ресурсу;
 - прив'язка ресурсу до функціоналу комплексу "МАК".


В модулі «Домени» реалізовано можливості:
 - встановлення іконки веб-додатку в залежності від домену;
 - надання вільного доступу в залежності від домену;
 - налаштування користувачів з різними правами доступу;
 - налаштування сайту для дочірніх користувачів встановлюються такими як у батьківських.

Відтепер різні користувачі можуть мати різні: логотип, назву і copyright сайту, адресу для центрування карт веб-додатку.


                                                Модуль «Безпека доступу»

Для доступу до системи була розроблена гнучка система розподілення ролей, а також їх поділ на Групи користувачів. Основними групами користувачів є:

  • перевізники;
  • державні структури;
  • оператори системи;
  • вільні користувачі (можливість вільного доступу до загальної інформації через Інтернет).
Групи користувачів містять в собі розподіл на користувачів з різними правами доступу в залежності від структури організації. Описаний поділ є умовним і може динамічно мінятись і надавати будь-які права і можливості в залежності від ролей.

Модуль «Графік руху»

Дозволяє оперативно вводити та корегувати:
  • графік руху ГТ;
  • маршрут;
  • обіди;
  • точки відмітки;
  • водіїв;
  • типи, бортовий №, державний номер транспортних засобів;
  • перевізників та належні їм транспортні засоби.
Моніторити в табличному вигляді і на мапі в реальному часі графік руху ГТ в розрізі:
  • видів транспорту (автобуси, тролейбуси);
  • маршрутів та графіків руху ГТ;
  • перевізників.
Відображати в табличному вигляді:
  • № рейсу;
  • назву зупинки;
  • час прибуття;
  • час випередження або запізнення;
  • відображати в кольрі запізнення/випередження графіка руху;
  • час слідуючої зупинки;
  • назву слідуючої зупинки;
  • назву маршруту та графіка руху;
  • ПІБ водія та перевізника;
  • реальну дату та час прибуття;
  • бортовий номер.
Відображати на мапі:
  • маршрут та графік руху;
  • бортовий № ГТ;
  • напрямок руху;
  • відображати в кольорі запізнення/випередження графіка руху;
  • реальний час;
  • час випередження або запізнення;
  • задавати час відсутності передачі інформації;
  • швидкість руху та шлях проїзду (безпека проїзду);
  • подію (авто трек/зупинка);
  • широту та довготу точки координат знаходження ГТ;
  • задавати час оновлення;
  • показувати назви зупинок та їх місце на мапі;
  • показувати назву реклами та їх місце на мапі;
  • показувати назви точок відмітки та їх місце на мапі;
В залежності від часу, задавати:
  • колір запізнення або випередження;
  • час оновлення - реальний, або через задані проміжки;
  • сортування по будь-яких полях.
Керувати ГТ в реальному часі:
  • оперативно завантажувати графік руху ТЗ:
    • якщо ТЗ обладнаний Wi-Fi карткою, то графік руху може завантажуватися в Wi-Fi зонах (заїзд і виїзд із гаража, обідні стоянки, Wi-Fi зони по руху ТЗ);
    • в будь-якому випадку і в будь-якій точці через модем, що резервує канали звязку;
  • вести історію руху з відповідними функціями відображення.
В мережі Інтернет оперативно відображення інформацію про рух міського транспорту. Зупинки можуть обладнуватися моніторами зупинок МЗ – 2 і графік руху ГТ в реальному часі буде відображатися на зупинках.

Малюнок № 1.  Зображення екрану. Вигляд на мапі  м. Луцька.


Малюнок № 2.  Зображення екрану. Вигляд на мапі м. Луцька маршрут № 15 з точками реклами, відміток графіка руху та зупинок.


Пульт водія (встановлений в ТЗ):
Дозволяє:
  • ідентифікувати водія;
  • передавати водію повідомлення та розмовляти;
  • відображати на Пульті водія інформацію про:
    • назву точки відмітки;
    • час запізнення або випередження графіка руху;
    • відображення місцевого часу синхронізованого з світовим;
    • час прибуття на наступну точку відмітки;
    • об’єм та час завантаження інформації.
  • забезпечувати оперативну зміну маршруту та графіка руху.

Малюнок № 3.  Пульт водія



Модуль «Розрахунок та моделювання розкладу руху»

1. Розрахунок та редагування розкладу руху ГТ:

Примітка: Даний модуль можна придбати або використовувати з приміненням методу оренди програмного забезпечення, не залежно від системи МАК.

Динамічність структури модуля «Розрахунок та моделювання  розкладу  руху» дозволяє:
  • оперативно створювати, редагувати та отримувати порівняльну таблицю для розкладів руху всіх маршрутів:
    • приміських;
    • міжміських;
    • міжнародних.
  • створювати розклади руху з врахуванням часів-пік та виду дня:
    • робочий;
    • вихідний;
    • святковий.
  • створювати розклади руху за сезонами:
    • літо;
    • осінь;
    • зима;
    • весна.
  • переглядати історію розрахованих розкладів за типами:
    • минулий;
    • теперішній;
    • майбутній.
  • застосовувати методики розрахунку, що враховують можливість встановлення  початку і кінця роботи окремих транспортних засобів з різних зупинок;
  • проводити автоматичний розрахунок та корегування згідно з КЗПП України:
    • обідів;
    • робочих змін;
    • тривалості робочого дня.
  • застосувування різних методик розрахунку розкладу руху з приміненням:
    • перерви на відпочинок та обід водія діляться на дві частини;
    • за черговістю настання обідів;
    • ручний спосіб.
  • забезпечувати розроблення паспортів маршрутів загального користування;
  • забезпечувати видачу розрахованого розкладу руху маршруту на друк в розрізі зупинок та інтеграцію роздрукованих графіків руху на всі зупинки, які обладнані відповідно проекту «Розумна зупинка» ;
Малюнок № 4. Зображення екрану. Двозмінний графік руху маршруту № 2 графік № 9 м. Луцька.



2. Моделювання розкладу руху ГТ на мапі.

Розрахований  розклад руху ГТ завантажується на мапу для моделювання, що забезпечує:
  • симуляцію руху декількох маршрутів на мапі одночасно до їх практичного примінення в реальному часі;
  • синхронізація руху ГТ на загальній ділянці траси;
  • корегування швидкісного режиму (графіка руху) в залежності від анімованого перегляду.

Модуль забезпечує:

  • ефективне моделювання розкладу руху маршруту;
  • значне покращення обслуговування пасажирів;
  • економію часу на проведення розрахунків;
  • наочне порівняння всіх графіків маршруту;
  • не накладання графіків маршруту один на одний;
  • зменшення простоїв транспортних засобів;
  • економічно збалансовані графіки руху на маршруті.
Малюнок № 5. Зображення єкрану. Симуляція на мапі маршрутів №1 та № 10 м. Луцька.
 
Модуль «Наряди»

Модуль «Наряди» забезпечує створення нарядів для водіїв та нарядів на транспортні засоби підприємства перевізника.

Забезпечує:

  •  створення нарядів для водіїв згідно з КЗпП України;
  •  закріплення  водіїв за транспортними засобами підприємства ;
  •  оперативну заміну. у випадку необхідності, водія та транспортного засобу;
  •  оперативну заміну графіка руху та маршруту.

Малюнок № 6. Створення і редагування нарядів. 

Мультимедійний модуль

 
1. Загальний опис та задачі

Система МАК включає в себе наступне  мультимедійне обладнання:

  • Монітор;
  • Акустичну систему.

Функції мультимедійного модуля:

  • автоматизоване оголошення зупинок по точках GPS;
  • забезпечення звуковою та відеоінформацією інвалідів (людей з частковою або повною втратою зору чи слуху);
  • відображення фото, або відеозупинки по точках GPS;
  • забезпечення трансляції відеореклами по точках GPS;
  • автоматичне завантаження відеозупинок, фонового ролика та відеореклами;
  • забезпечення трансляції фонового відеоролика;
  • трансляції реклами по плей-листу;
  • відображення на пульті водія інформації про об’єм та час завантаження інформації.
  • відображення на мапі зупинок, точок відмітки та реклами.

Малюнок № 7. Задній монітор в КРВП «Кримтролейбус» Мультимедійного модуля на трасі Сімферополь - Ялта.


Малюнок № 8.
Передній  монітор в КРВП «Кримтролейбус» Мультимедійного модуля на трасі Сімферополь - Ялта.

Модуль «Сценаріїв зупинок та реклами»

В платформі МАК є можливість автоматизованого створення сценарію зупинок та реклами.  Для цього необхідно ввести дані про зупинки для конкретного маршруту. Необхідно ввести назву зупинки, вибрати зі списку відеофайл, який буде відображений на даній зупинці, а також географічні координати, які можна вибрати одразу ж на запропонованій карті, що значно спрощує та автоматизує процес створення сценарію для зупинок.

Функції автоматизованого створення реклами працюють аналогічно.

Після введення даних є можливість їх автоматичного завантаження на ГТ.

Модуль «Звіти, графіки та діаграми»

Платформа МАК систематизує інформацію, що акумулюється в базі даних руху і дозволяє переглядати цю інформацію у зручному вигляді. Для цього було реалізовано ряд звітів. Станом на 01.01.2014 року в Системі налічується 157 форм звітів. Вони можуть бути представлені як в табличному, так і в графічному виглядах та у вигляді діаграм, що дозволяє поєднати в собі інформаційну стислість та доступність подання інформації для користувача. Крім того, є можливість виведення отриманих даних на друк та експорт в Microsoft Excel.

Зображення екрану № 1. Графік виконання маршрутного завдання маршруту 15 та 15а в м. Луцьку.


Зображення екрану № 2. Відхилення від графіка руху  маршруту 1 графік 1 в м. Луцьку.



Модуль включає в себе наступні звіти:

  • Відхилення від графіку - відхилення ГТ від запланованого графіка руху в контрольних точках маршруту;
  • Простої -  незаплановані стоянки ГТ під час руху по графіку;
  • Відсутність виїзду на маршрут - ГТ, який був включений в наряд для даного маршруту, але не виїхав на вказаний для них в наряді графік;
  • Пробіг – відстань, пройдена ГТ за час від виїзду з місця стоянки на графік до завершення руху по графіку та поверненню на місце стоянки;
  • Час роботи – кількість годин, протягом яких ГТ рухався згідно вказаного маршруту та графіка;
  • Виконання графіку – реальний процент виконання графіка руху від запланованого;
  • Режим руху - розподіл швидкості руху ГТ за вказаними інтервалами у відсотковому співвідношенні;
  • Швидкість руху – максимальна, середня швидкість руху ТЗ протягом робочої зміни та кількість перевищень швидкості (значення ліміту перевищення швидкості задається при формуванні звіту). Модуль «Звіти, графіки та діаграми» включає і інші звіти що необхідні для GPS моніторингу ГТ.

Автоматизоване Транспортне Підприємство – «АТП»

Депо, автотранспортне підприємство, як правило, має стандартну архітектуру. Такі підприємства мають наступні підрозділи:

  • прохідна підприємства;
  • диспетчерська служба;
  • служба медичного огляду;
  • рухомий склад;
  • АЗС;
  • ВТК;
  • в’їздні та виїздні ворота.

Модуль «АТП» виконує функції:

  • фотографує працівника підприємства і наносить фото на електронну картку (ЕК);
  • ЕК фіксує початок робочого дня на електронній прохідній;
  • диспетчерська служба видає за допомогою ЕК наряд;
  • служба медичного огляду проводить обстеження працівника за допомогою ЕК та веде його історію;
  • служба рухомого складу видає ТЗ при допомозі ЕК;
  • АЗС здійснює видачу палива для ТЗ при допомозі ЕК;
  • ВТК перевіряє технічний стан ТЗ за допомогою ЕК та видає дозвіл на виїзд з парку;
  • в’їздні та виїздні ворота автоматично відкриваються при наближенні транспорту.

Модуль «Контроль палива»

Робота модуля «Контроль палива» можлива в режимах:

  • «on-line» автоматично, через задані проміжки часу (1сек. – 10 хв.) отрмується дані про вміст палива в баці;
  • по запиту диспечера;
  • «off-line» по приїзду в гараж через Wi-Fi завантажується детальний звіт про контроль заправок, зливів і фактичних витрат палива ТЗ на маршруті.

Модуль «Безпека проїзду»

Забезпечує:

1. Контроль швидкості руху ТЗ в реальному  часі, це може будти надано ДАІ,  диспетчерській, перевізнику, управлінню транспорту;
2. Прямий голосовий зв’язок пасажира, диспетчера і водія по каналах зв’язку.
3. Формування звітів про швидкісний режим на маршруті їх аналіз та корегування графіка руху ГТ.

Модуль «Відео нагляд»

Забезпечує:

1. Відео нагляд за салоном ГТ;
2. Відео нагляд при посадці та висадці пасажирів на зупинках;
3. Контроль оплати проїзду в ГТ.

Модуль «Голос»

Функції модуля:
  • Забезпечення безпеки перевезень;
  • Удосконалення процесу організації транспортного обслуговування населення;
  • Покращення якості перевезень;
  • Забезпечення постійного on line зв’язку між водієм та диспетчером і навпаки;
  • Запис розмов між суб’єктами діалогу;
  • Ведення архіву, пошук і відтворення з архіву розмов за відповідними параметрами;
  • Ведення конференцій між декількома особами.
Модуль «Пошук маршруту»

Даний модуль дозволяє прокладати маршрути на карті між двома точками. В залежності від вибраних місць може бути запропоновано декілька маршрутів. В даній версії маршрути можна прокладати для подорожей автомобілем та пішки.


Модуль «Смарт МАК»

Спеціально розроблена мобільна версія МАК - “Смарт МАК” дозволяє скористатись системою МАК з будь-якого зручного місця з усіх гаджетів з ОС Android за допомогою загального сервісу Google Play.

Модуль «SMS-МАК»

З допомогою модуля «SMS-MAK» Ви зможете на моніторах "Розумної зупинки" розмістити рекламу або іншу інформацію. Для цього необхідно надіслати на короткий номер 8313 повідомлення в форматі "332_ваш текст". Інформація після модерації на протязі 1 год. буде розміщена на моніторах «Розумної зупинки».

Модуль «Розумна зупинка»

 
«Розумна зупинка» на мапі

Дозволяє на мапі по кожній зупинці отримати інформацію про прогнозований час очікування громадського транспорту.

 
«Розумна зупинка» на зупинці

На зупинці встановлюється конструкція, яка зображена на малюнку з врахуванням надання інформації про розклад руху ГТ людям, що їздять на калясках.
На електронному табло містяться дані:

  • прогнозований час очікування транспортних засобів на зупинці,
  • напрямок слідування по маршруту,
  • часу прибуття згідно розкладу, затвердженого у міській раді.

Додатково розміщені годинник та дві біжучих стрічки, в одній з них відображаються новини, а в другій – реклама. Дане електронне табло надає можливість розміщення  відеореклами. В циліндрах розміщено паперові графіки руху.

Малюнок № 9.  Розумна зупинка в Луцьку.



Новини
28.07.2017
МАК: GSM зв`язок з водієм
Створено систему голосового зв`язку водій-диспетчер без порушень ПДР
Детальніше
28.07.2017
Ода "МАКу"
Володимир Ткаченко- як завжди з усмішкою, чарівно
Детальніше
01.08.2016
МАК розвивається
Підприємство «Візор» розпочало роботу над системою МАК «АТП»
Детальніше
Всі новини
"МАК" онлайн