"РОЗУМНИЙ ПРОЇЗД"
Степан Чухрій
Смартфон – (з англ. smart — розумний, і phone — телефон) розумний телефон, це поняття стрімко і власно увійшло в наш побут.
«Розум» – це десь із серії більш індійських філософських тлумачень це здатність людини на пізнання, аналітику, відчуття бажання, єдиної реальності, інтелекту, вміння пристосовуватися… і… це Божий дар.
І такий Божий дар науково-технічного прогресу нам подарувала наша цивілізація в 2000 році, а термін «смартфон» ввела компанія Ericsson.
2000р. – це і проблема неправильної роботи програмного забезпечення у зв’язку з його переходом 1999р до 2000р. «Проблема Y2K». Тоді призначалися урядом всіх країн відповідальні компанії для вирішення цієї проблеми і Візор був однією з них.
 
Мабуть Розум це питання не часу, бо N-1 років назад Людина була Homo sapiens така ж як і МИ зараз, а питання технологій і питання вибору способу життя Людини. Людство вибрало ЛІНЬ та розум, хоч можна було розвиватися іншим шляхом - вчення Йогу, ОШО J.
А лінь це :
- тепло;
- автомобіль;
- хата;
- …
Розум – це висхідна спіраль інженерних технологій, це розумне життя. Результат – смартфон та і не тільки.
Розум має бажання й емоції, робить вільний вибір і демонструє доцільну поведінку.
Доцільність поведінки для «Розумного проїзду» формують такі фактори як :
- комфортність;
- якість;
- сервіс,
і все має бути розумним і має бути Розумна оплата.
Результат - насолода і задоволення, це коли в ідеалі.
В жару при 37°С їхати з вітерцем на електро велосипеді набагато приємніше ніж на авто з клімат-контролем, але з нашим Розумним проїздом – це Небезпечно!
Небезпечно бо немає:
- культури учасників руху;
- вело доріжок;
- інфраструктури.
Я, учасник дорожнього руху, який 40 р. проїздив за кермом на автомобілі і ось сів на велосипед, ну це кожному потрібно відчути які нахлинуть емоції, який наступає кураж. Я різко почав поважати велосипедистів, я горджусь тим, що вони є. Я стараюсь їдучи на авто, їх всюди пропускати, при обгоні - максимальна віддаль до велосипедиста, і т. п.
Мені зранку поїздка на каву до центра міста, після пробіжки 14 кругів на стадіоні на електро велосипеді в одну сторону це:
- дистанція: 3,4 км. (вул. Потебні, 50 – Волі, 2);
- середня швидкість: 20 км/год;
- час: 10 хв.
- традиція.
Малюнок № 1. Фото головної магістралі (вул. Гнідавська)

Малюнок №2. МАК Функція «Пошук маршруту»

Функцією «Пошук маршруту» прокладаємо маршрут : вул. Потебні, 50 – Волі, 2 Тип транспортного засобу: Пішохід. Підходить цей маршрут і для велосипеда.
Малюнок № 3. МАК Функція «Пошук маршруту» - Пішохід
Неприємність!!! Для велосипедиста потрібно зняти 2 поребрика (бордюри) по вулиці Ковельський, будували не думаючи про велосипедистів та людей з обмеженими можливостями.
Малюнок № 4. МАК Функція «Пошук маршруту» - «совєцькі» бордюри вічні.

Малюнок № 5. МАК Функція «Пошук маршруту» - Автомобіль

Малюнок № 6. МАК Функція «Пошук маршруту» - Автобус
 
Таблиця № 1. Висновок (поїздка в одну сторону)
| №п/п | Назва | Пішохід | Велосипед | Автомобіль | Автобус | 
| 1. | Час в дорозі, хв. | 42 | 10 | 9 +4 корка=14 | 22 (9+13) +4 корка=26 | 
| 2. | Середня швидкість, км/год | 4,9 | 20 | 24 корка=19 | 24,7+3,3 корка=9,2+3,3 | 
| 
 | Шлях | 3,4 | 3,4 | 3,6 | 4,4км (3,7+0,7) | 
| 3. | Сума, грн. | 0 | 0 | 11 | 3 квиток, 13,83 паливо | 
| 4. | Екологія | 
 | 
 | Забруднення | Забруднення | 
| 5. | Кава, грн. | 11 | 11 | 11 | 11 | 
| 6. | Результат | Задоволення | Насолода | ? | Ой боже… | 
В таблиці показано результат роботи функції МАК «Пошук маршруту» по видах транспорту. В реаліях збільшення часу в дорозі для Автомобіля і Автобуса на 4 хв. і відповідно збільшення витрат палива – корки, через роботу ринку на маршруті. Оптимальним видом транспорту є велосипед, а коли електро то взагалі супер.
Велосипедист найбільше піддається небезпеці при рухові. Здається в Україні в Автодорі (ще де? ) сидять «совєцькі» спеціалісти, бо чомусь ведучи реконструкцію мостів у Луцьку не подумали про велосипедистів.
Але диво :
http://www.volynpost.com/news/57542-u-lucku-pokraschuyut-infrastrukturu-foto
Такі дороги, які презентувала влада в вересні місяці 2015р. в м. Луцьку – ну просто диво, рівненькі і без ямок.
Малюнок № 1. вул. Гнідавська – 40 років жила добре – ями, воронки, надовби, видолби, – всі основні види інженерних споруд автомобільних доріг України. Зараp просто чудо – європейська дорога, їдеш і насолоджуєшся, а в країні війна…
В Луцьку появилися велодоріжки:
Малюнок № 7. Велодоріжка на проспекті Відродження

Малюнок № 8. Велодоріжка на проспекті Молоді
 
Буду дуже вдячний коли заберуть 2 бордюри по трасі в центр (Малюнок № 4) затрати взагалі мізерні.
Так що проїзд потрібно робити в Україні розумним і спеціалісти повинні бути розумними і влада повинна бути розумною, а всі ми учасники руху і маємо бути розумними.